Jump to content

Concept Alpine A410 A116 A415 A510 & Cobra


VELOCIPEDE

Recommended Posts

nuova versione 1.99

http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=27704

Mod concepts Alpine A410 / A116 / A510 /A415 / A2110 / A2010 / COBRA 2010

chevrolet cobalt original files added

no other hosting is allowed

LIST OF CARS MODDED: include the DLC cars, F1 mod !

Compatible JULS's mod, Sun Mod, etc...

For unpacked game/Pour le jeu décompressé

The behaviour was approved for the car and for the 3 engine/mechanical upgrade, don't use upgrade brakes, not usefull, doesn't fit to my wheels

version 1.99: around 50 modifications made & new wip car the kit 03 of the A2110, is the A2010 made for GTR2, a long time ago

A410:

kit01 few esthetical modification, more luxury, rear lights original version

kit02 slighter skirt, carbone bumper

kit03 roadster/interior from coupé

A510

same but unfinished version 95% release

kit01 few esthetical modification, rear lights original version

kit02 wider GT version

kit03 roadster/interior from coupé

A116

92% release

kit01 cabriolet with hood

kit02 cabriolet sport and future wide version

kit03 roadster/interior from coupé

A415

unfinished version 85% release

kit01 few esthetical modification

kit02 ferrari like

kit03 roadster/interior from coupé

A2110 version 80% release

kit01 same

kit02 same

kit03 A2010 (GTR2 version)

WHR Cobra

85% release

kit01 coupé /roadster/ in the future other concept...

kit02 coupé /roadster/ in the future other concept...

kit03 roadster Cobra

this is a stand alone mod, neither Chevrolet Cobalt has not been injured

Edited by VELOCIPEDE
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

io l'ho inserita in:

C:\Programmi\Steam\steamapps\common\need for speed shift\PakFiles\Vehicles

Tuttavia non vedo l'auto. Premetto che sono al livello 22.

Dove sbaglio?

Grazie a tutti.

Link to comment
Share on other sites

questo è il readme allegato:

READ THIS CAREFULLY BEFORE USE THIS MOD

ce "read me" est à lire impérativement avant

For unpacked game/Pour le jeu décompressé

The behaviour was approved for the car and for his first engine/mechanical upgrade, after it's a quite different car, i guess...in fact, no tested by me

kit01 few esthetical modification, rear lights original version

kit02 slighter skirt, carbone bumper

kit03 roadster/interior from coupé

Le comportement de la voiture me convient jusqu'au premier kit moteur, après la voiture se révèlera très différente, vous vous en doutez, je n'ai pas tout testé. La version de base étant sans doute la plus homogène

kit 01 petites modifications esthetiques, feux arrières en version originale

kit 02 bas de caisses plus petits, et spoiler différents

Kit 03 le coupé cabriolet/intérieur du coupé (il refuse de prendre celui que j'ai créé pourle roadster)

this is NOT a stand alone mode, IT replaces the Chevrolet Cobalt, online, it's better/quicker/lighter a car than his class

Ce n'est pas un mode en soit, il remplace la Chevrolet Cobalt, en ligne, la voiture est plus légère/plus rapide et donc la meilleure dans sa classe, j'essayerai de corriger son positionnement plus tard dans la hiérarchie

you're not allowed to use , redistribute this file on your site, or any parts of this concept, only link up to original host is allowed

vous n'êtes pas autorisé à utiliser, ou redristibuer ce fichier tel quel sur aucun site, ainsi qu'aucune partie de ce concept, seuls le lien vers l'hébergement originel est autorisé.

I thanks EA and SMS studio and Dave Noonan for his great software 3DSimeD

Renault is the owner of the brand Alpine, The WEHRUNG A410 is only a concept of a future "Alpine"

Renault est le propriétaire de la marque Alpine, le modèle WEHRUNG A410 n'est qu'une évocation d'un futur possible d'Alpine, et n'engage en rien les marques Renault et Alpine

Without dev tools, it's impossible to add a parts, only replace existing ones, in the game.

-very hard to add a .MEB file in the .xml file

-impossible to create a new material for it. The render depends on the materials available for each donor car.

even simply modify the position and the number of the fire exhaust was quite hard for me

i haven't access on the files who rules certains things so,

-no lights

-no templates

-in first loading, the gauges are white

-no steering wheel centered (unless if i use a GT which have the same position of steeringwheel)

-no needle because like for the steeringwheels, it's impossible to modificate the file

-wheelbase ins't good in the showroom, performance indication are wrong (rear wheels proppelled)

-in case of big accident, the poly may hide you the road (except in one view)

the number of material are limited, and are from the donor's car, so it play on the final render

-the normal wheels of the Chevrolet are replaced by my own creation, cause i can't create my own material, i don't have an unwrapper tool too, so i've choosen the material which is the paint(or the skin) of the car, sometimes it's working sometimes no

it's high poly , prefer extra wheels if you've low configuration

Sans les outils de développement, il est impossible d'ajouter des pièces autres que celles déjà présentes.

il est à ce jour impossible de créer des matériaux nouveaux pour celles-ci et on doit faire avec ceux de la voiture donneuse.

Certains fichiers ne veulent pas être modifiés, en tout cas dans la version décompressée.

Les lumières devraient marcher denouveau dans une prochaine version

Ne me demandez pas de faire le "template" de la voiture, je n'ai pas l'outil pour, et de plus je compte encore modifier la carrosserie de celle-ci dans les temps à venir.

pa d'aiguilles de compteur, et le volant ne torne pas correctement, parce que le jeu n'accepte pas les modifications, il faut prendre ceux d'une GT, avec une position identique, mais on perd le slot de celle-ci, et une gt intéressante du coup

Les indications, l'empattement dans le showroom sont fausses, il s'agit bien d'une propulsion

a part dans la vue du sol, en cas d'accident , les polygones partent en vrille, et peuvent complêtement vous obstruer la vue. Sans les outils de dévelloppement, ce ne sera sans doute pas possible de réduire le phénomène.

Les roues normales de la chevrolet sont remplacées par ma création, malheureusement faute de matériaux, et de pouvoir "unwrapper" la surface des nouvelles jantes, je n'ai pas utilisé de "skin". J'ai utilisé comme matériau, celui de la peinture, ce qui donne un résultat aléatoire;

Elles sont 2 fois plus lourdes en termes de poly que les jantes d'origines, et même nettement plus en "LOD B" vu qu'elles restent en 3D. Preferez les jantes additionnelles, si vous avez une petite configuration.

Built under Rhinoceros 3D in NURBS converted in meshes after, so it requires more poly to render well

Construite sous Rhinoceros 3D en "NURBS" converties en "meshes" après, j'utilise plus de poly qu'avec une 3D produite directement sous 3DSmaX, et la plupart du temps , je retouche à la main le résultat de la conversion, une bonne partie des triangles...

-this car is a highpoly car, it works alone on my old ATHLONX2 3800 Ati4850 in 1920x1200, and better now on my PhenomX4 955.

-better meshes and less poly (in lodA and LodB ) are expected in V1.0

-la voiture est très gourmande en polygone, mais elle a été testée sur le processeur le plus petit recommandé pour ce jeu, et marchait assez bien pour peu qu'il n'y ait pas trop de voiture en concurrentes.

-moins de polygones dans la prochaine version

WARNING if you the Cobalt suddenly appears in the menu, don't launch the game!

sometimes when the games load the opponents, if it's the same vehicule, no problem, but if you select opponents from same categorie, the game can select the Chevrolet Cobalt from packed files! Just before launching the race, it'll appears, go back, and simply change the selection.

The possibility to drive the Cobalt instead of my concept, increasing with the numbers of opponents!

Repack version shouldn't have this problem, i guess

You can play online with, it'll the cobalt of course.. BUT you'll quicker than the original car!

No way to change that, it's the price of the modding, use a another copy of shift to play online.

ATTENTION si la cobalt apparait soudain à l'écran de selection, ne pas lancer la partie

Je suppose que lorsque le jeu veut charger les opposants, il peut y avoir un conflit avec les fichiers compressés contenant la Cobalt originale, il suffit de revenir en arrière, et de changer quelque peu la sélection. La probabilité de voir apparaitre la cobalt en lieu et place de mon concept doit augmenter en fonction du nombre d'opposants choisi.

En ligne, ce sera la Cobalt qui apparaitra, mais elle sera plus rapide que les concurrents. c'est le prix du modding, je vous conseille d'utiliser une autre version de shift pour jouer en ligne.

BRAKES upgrade isn't usefull until engine is under 350Hp/Ch.

Cause It's not possible to add my own disc/caliper or modify their position, if you select upgrade brakes original willwood with my A410's wheels (you can) but the caliper and disc position aren't good

DRIVER POSITION it can be lower than my set, it depend of the other car which use the same driver, if you're near from them.

FREINS les kits d'améliorations ne sont pas utiles, au moins jusqu'au niveau 3 de préparation moteur

Si vous utilisez ces kits (willwood) avec les jantes créées pour l'A410, la osition des étriers ne sera pas bonnes. Le jeu ne voulant pas qu'on remplace les Willwood par les miens.

POSITION DU CONDUCTEUR il peut être plus bas que le réglage que j'ai défini, ça dépend de la présence et de la proximité d'une voiture utilisant le même pilote

Edited by YnGWiE
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Concept Alpine A410 A116 A415 A510 & Cobra

http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=27638

Mod concepts Alpine A410 / A116 / A510 /A415 / COBRA 2010

chevrolet cobalt original files added

no other hosting is allowed

LIST OF CARS MODDED: include the DLC cars, F1 mod !

Compatible JULS's mod, Sun Mod, etc...

For unpacked game/Pour le jeu d

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.