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Historic GT & Touring Cars v1.96


VELOCIPEDE

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ma io non parlo di fisica, ci mancherebbe, quella per me è piu che apposto! io parlo di come lo sterzo sembri piu un bilanciere che appunto uno sterzo.. al punto, che su certe auto, se si prova a guidare anche piano, non ci si riesce, quando invece dovrebbe venire piu che naturale, essendo un simulatore.. provate in piste tortuose, o tipo misano, a fare quei curvoni veloci, curva da una parte, volante dall'altra, praticamente sempre, anche andando piano.. è come se quando l'auto iniziasse a piegarsi su un lato, lo sterzo automaticamente bilancia, anche se si è in aderenza.. non so, magari sbaglio tutto io, ma anche provando la vintage di ntk pro per esempio, per quanto sulla fisica siano tendenzialmente simili, risposta allo sterzo completamente differente, su ntk la si guida, e si derapa quando si esagera, non per curvare.. ed erano cose che mi riuscivano anche sull'historic 1.1..

poi bho, posto qui proprio per trovare spiegazioni da utenti piu esperti su quello che è un grosso, enorme dubbio, non sulla fisica, ma su come sento il volante..

che sia un gran mod, questo è indubbio..

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non sulla fisica, ma su come sento il volante..

Beh, il volante restituisce semplicemente i momenti di riallineamento, quello che senti e' il lavoro di gomme e sospensioni, quindi non puoi scorporare la fisica dal ffb.

Secondo me il problema principale e' comunque proprio nelle gomme, con certe auto e' incredibile osservare come un filo di gas in curva porti alla derapata.

Le auto dotate di slick si comportano molto meglio comunque.

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io parlo di come lo sterzo sembri piu un bilanciere

Io credo che devi mettere il ff al negativo .....io personalmente ho perso molto tempo , settando sia il driver che rfactor , senza intervenire sull'ini e sono arrivato ad un buon compromesso....credo

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Io credo che devi mettere il ff al negativo .....io personalmente ho perso molto tempo , settando sia il driver che rfactor , senza intervenire sull'ini e sono arrivato ad un buon compromesso....credo

nono quello è apposto ;), io ho provato a settare il file ini (eliminando il real feel, che non mi faceva sentire la perdita di aderenza sul davanti), se sulle gt76 son riuscito a trovare un buon setting (a parte la bmw tii, che è una molla impazzita), sulle altre non mi ci trovo per i motivi gia detti..

Beh, il volante restituisce semplicemente i momenti di riallineamento, quello che senti e' il lavoro di gomme e sospensioni, quindi non puoi scorporare la fisica dal ffb.

ehe io di ste cose so poco e niente, come fisica io intendo il comportamento dell'auto, e mi sembra ok.. poi non so come funziona per il ffb, ma girare in piste come franciacorta, con certe auto sembra di galleggiare, come se tutto fosse incentrato sul controllare il di dietro.. bho magari sbaglio io, ma mi sembra una guida quanto meno strana..

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come se tutto fosse incentrato sul controllare il di dietro.. bho magari sbaglio io, ma mi sembra una guida quanto meno strana..

Hai detto tutto, "come se tutto fosse incentrato sul controllare il di dietro"...

Non e' "come se", E' realmente cosi', sei in continua correzione perche' parte il di dietro, e questo dipende chiaramente dalla fisica.

Il ffb si limita semplicemente a farti notare che il retrotreno va dove gli pare a lui, fa il suo mestiere insomma...

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Chiedo qua sperando in una risposta che non mi è mai giunta su altri 2 mod...

Ma a voi la temperatura dei freni arriva a 800°/900° dopo un giro e mezzo?

Perchè a me succede con tutte le auto. Arrivo a 1200° verso 10 giri al mid-ohio mentre a Rouen dopo il giro di lancio mi ritrovo PRIMA della prima staccata ad almeno 700°. Ho avuto gli stessi problemi in passato su 2 mod diversi. Uno era un mod "intero". L'altro era un mod patchato (2002ti dei Varjanta)...con la versione normale nessun problema. Con la versione patchata era impossibile finire il secondo giro.

Da cosa può dipendere?

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  • 1 month later...

We've just finished our weekely internal testing session. Among other things is clear that the AI will improve A LOT on the next patch! :)

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  • 4 months later...

The Historic GT & Touring cars v1.95 manual has just been released!!

http://www.mediafire...nm6sl70v4i9ci1o

readyto195.jpg

Historic GT & Touring cars mod v1.95 changelog

---- Graphics / skins / structure ----

fixed:

- Mini cooper s 1275 65, headlights, fixed transparent tape.

- Fixed skins on BMW 2800CS #11, 07 are broken in dx7 & 8, saved in wrong dx mode, alpha channel causing it.

- Elan dash, polygons in shadows problem fixed.

- Separate the FIA BOSS from the TransAm cars (different physics).

- Moved Alfa GTAm to B1.

- Moved BMW 2002ti to A2.

- Updated icons for GTAm & BMW 2002ti.

- Ferrari 330 P4 #24: this car is now a Coupe, not a Spyder.

- Alpine Wide w201 and w323:fixed class and category these two cars are not "Fictional", but are bassed in real models.

- Cobra 98X (from Mod folder): this was not appearing in the game.

- Cobra 89 (from Mod folder):deleted duplicated skin, is the same of Cobra_89 (from the same folder).

- Now all sprites have 3 digit numbers now is easier to sort though the skins, and pick the one you want.

- Fixed '64 Mk I Ford GT40 #9 (this is the LM Trials model) and #12 is said to be '67 model in the skin instead of 64.

- Edited driver name in 300SLR Roadster #658 was driven by Juan Manuel Fangio.

- Fixed veh file in AMC Javelin's The #1 from Woods racing, had a Chevrolet engine.

- Fixed Small issue with the R8 driver's back seen from behind in the car (across the seat).

- Some of LHD Mini cockpits were showing only the texture of the GTL LCD display (the digital speedometer).

- Fixed veh on some 67 Camaros that were in the wrong year.

- Mini 1071 did appears on races which have only been selected for A0 opponents (but the 1071 is an A1).

- Fixed A110 310 banner.

- Fixed A310 midi lible , for midi libre in .veh and skin.

- The cobra 873 now is showed ingame as 289.

- Fixed Porsche 914/6 #12 Zamudio Racing has been placed in wrong place in menu. It uses 2.0 physics, but has been placed under 2.5.

- The minis 1071cc are A0, they are showed in the car selection menu as A0 and have correct A0 icon but in-circuit they were showed as A1.

- Fixed the 330 brakelights, had an error in the material settings, they were not set as "glass".

- Fixed Capri driver/helmet, were not in the correct place.

- Fixed Simca '76 .vehs

- Fixed mirror position in Minis.

- Fixed alpine nº 318 (1800cc wide) now it will not be selected together with the 1600cc.

- Fixed cobra helmets and the position of both driver and helmet.

- Fixed Renault 8 driver names.

- Fixed mapping on the Firebird , in the chassis, between the trunk and rear windows.

- updated materials on the Mirage's wheels to fix CTD.

- New set of black gauges for the typo 61.

- New steering wheel textures for the typo 61.

- 3 new cockpit/cockpit_chassis for the SLR.

- New car: 70 Camaro Chaparral.

- Added vintage helmet/drives for some cars, right now the Shelby daytona's, ferrari GTB, Elite, porsche 906.

- New skins: one typo 61, one 904, one 914 and fixed one more 3 GTO , one R8 1100, fixed various R8,two 911S, 7 ferrari GTB and some GTAm.

- New textures for the T/A wheels darker, and probably will fix the error in old ati cards.

- New shaders for all of our scratch made T/A 02 cars.

- New Mercedes SLR 772 co-driver.

- Fixed material on the Challenger's tach.

- Porsche 904, 10K tach for the 904-8.

- Updated rims for the 911S, new set of black rims.

- Fixed position of all GT40 cockpit_chassis.

- Fixed transparency of Alpine A310 cockpit_windows.

- Fixed Dino collision model.

- Fixed position of rear wheels on some Corvettes (added two new cockpitinfo.in).

- Pantera #84 was named ingame as Private instead of Factory.

- Fixed 914 vehs files, all 2.0 were showed ingame as 2.5.

- Fixed some 911 vehs files, ingame were showing 011 instead of 911.

- Fixed a lot of veh files because there was no distinction between engine versions in opponents tab (904, Camaro 67, A110,Mustang 67, Simcas, Renault..).

- New chassis for the Renault 8 1100cc.

- New cockpit for the Renault 8.

- Fixed some GTO veh files, because of incorrect team name.

- Shelby Mustang '66 moved to A3.

- Shelby Mustang '67 & '68 moved to A4.

- Ford Mustang and Falcon moved to A3.

- Ferari Dino moved to A2 except the Le Mans version.

- Ferari Dino LM moved to B1 updated icon.

- fixed .veh name on one BMW LM.

- Fixed one material on BD4 rims.

- fixed UV mapping on left mirrors on some corvettes.

- fixed flickering on escort's spoilers.

---- Physics ----

- Engine compression values for TransAm cars (except Camaros), Corvettes and GT40s adjusted at lower revs.

- Alfa GTAm setup update.

- 2002ti setup upgrade.

- Mini 1071 clutch not slipping anymore.

- Alpine a110 1100 engine/gbox adjustment.

- Austin Healey 3000 gearbox ratios for a four speeder config.

- Most of TransAms (69 Stang, Javelin, Cuda and Challenger) have new physics.

- Starter in Ferrari 330 has revised values to have a better start up (specially 412P).

- camber and undertrays fixed for the Capri 2600.

- Alpine 1100 engine from the Renault 8 1100.

- New Renault 8 (All versions plus Gr2 new version) and Simca Rallyes (all versions).

- small setup update for the Zagato.

- Camaro 67, 68 and 68 Penske have same (new) setup now and only differences are from hp, weight and inertias.

- Fixed iddle for FIA68Maro.

- Erased excessive zeroes from the escort gearbox (although it makes no difference whatsoever).

- Dodge Challenger was not using post 1.9 physics yet. Hopefully this time it's better and closer to the Cuda.

- +5% grip in all T/A car over two litres.

- all engines have this values:

LifetimeOilTemp=(110,15)

LifetimeAvg=108000

LifetimeVar=16200

- decreased the brake heating by 5% in T/A cars.

- All cars have this in the hdv for the undertray values: UndertrayParams=(262500.0,11600.0, 2.0).

- updated upgrade files.

- fixed mismatches on the SLR coupe.

- updated physics for the TVR, Lotus Cortina, 904, GTO, Ferrari Daytona, BMW 2002 ti, BMW 2002 tii, GTAm and Pantera LM.

- Updated AI for all cars. AI behavior has improved a lot compared to v1.9 (for recommended settings check the AI section in the manual)

- 740 new talent files (different drivers will have different behavior)

- new P330 physics.

---- Sounds ----

- updated sounds : Cuda, Abarth, Ferrari GTB4, Sprint.

- two A110 wide version were not using the correct sound.updated sounds.

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